logo

Πρακτικά


A) Εργαστηριακές Παρουσιάσεις - Ομιλίες

logo

B) Άρθρα

Ενότητα: Προγραμματισμός και περιβάλλοντα Λογισμικού

Προγραμματισμός με το Microsoft Kodu: Μαθαίνοντας τους τελεστές σύγκρισης
Δ. Κράββαρης, Ε. Θάνου, Δ. Μαυρογιώργος
logo

Οι ΤΠΕ στην Α/θμια Εκπαίδευση – Διδασκαλία προγραμματισμού με το εκπαιδευτικό περιβάλλον Kodu Game Lab – Πρακτική εφαρμογή στην τάξη
Ε. Σεραλίδου
logo

Αποτελέσματα της καταγραφής των χαρακτηριστικών επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στο λογισμικό διαχείρισης τάξης iTALC
K. Ζάχος
logo

Αποτίμηση ενός ολοκληρωμένου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος με εργαλεία κοινωνικής δικτύωσης
Θ. Καρβουνίδης, Κ. Χίμος, Σ. Μπερσίμης, X. Δουληγέρης
logo

Έλεγχος Τηλεκατευθυνόμενου οχήματος μέσω του Προγραμματιστικού περιβάλλοντος MicroWorlds Pro
Σ. Τσιτσιμπάσης
logo

Ενότητα: ΤΠΕ στη διδασκαλία θεωρητικών μαθημάτων

Λογοτεχνία Και ΤΠΕ: Ένα Παράδειγμα Διδασκαλίας
Π. Γκανάτσιου
logo

Ποιήματα για την Ποίηση και Νέες Τεχνολογίες: μια Διδακτική Πρόταση για τη Λογοτεχνία της Γ΄ Λυκείου Θεωρητικής Κατεύθυνσης
Μ. Πασχούδη
logo

Η διδασκαλία του μαθήματος της Λογοτεχνίας στο Λύκειο με τη συνδρομή της πλατφόρμας δημιουργίας και φιλοξενίας Iστοεξερευνήσεων OpenWebQuest
Ν. Ι. Κούκης
logo

Καταγραφή Επιπέδων Ψηφιακού Πληροφοριακού Γραμματισμού των Μελλοντικών Φιλολόγων
Α. Χατζηχρήστος
logo

ΤΠΕ και Νεοελληνική Γλώσσα: σενάριο διδασκαλίας με αξιοποίηση του διαφημιστικού λόγου
Δρ Ι. Αμπελάς
logo

Ενότητα: Ρομποτική και διδασκαλία

Εισαγωγή της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη διδασκαλία μαθημάτων Θετικών Επιστημών: Ένα σενάριο μαθήματος σύμφωνα με το μοντέλο της Διερευνητικής Μάθησης (Inquiry Based Science Education---IBSE)
Γ. Μπαράς
logo

Η Ρομποτική στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση:Project Hydrobot/Hydrosensor
Γ. Μπαμπασίδης, Π. Ανδριανός, Ρ. Ίλτσιου, Κ. Καμπούρης, Ν. Καρτεράκης, Κ. Κουντούρης, Η. Οικονομάκος, Β. Ορφανάκης, Μ. Ορφανάκης, Π. Πούτος, Γ. Σκαπέτης, Α. Τζίνης, Β. Παπακωνσταντίνου, Δ. Πιπερίδης, Θ. Κελέσογλου
logo

Η ρομποτική στη συνθετική εργασία. Η περίπτωση του Hydrobot "Αμφιτρίτη"
Β. Ορφανάκης, Σ. Παπαδάκης
logo

O Arduino στο Εργαστήριο Φυσικών Επιστημών
Β. Νούσης, Β. Νούση
logo

Εκπαιδευτική Ρομποτική: ανακαλύπτοντας όχι μόνο αυτό “που πρέπει”. Μια εφαρμογή με Lego Mindstorms NXT, Arduino και Processing
Κ. Αλεξόπουλος, Ε. Ρόμπολα
logo

Ενότητα: ΤΠΕ και ΠΕ

Σχεδιασμός και Υλοποίηση Διαδραστικού Εκπαιδευτικού Υλικού για το Μάθημα «Φυσικά Δημοτικού Ερευνώ και Ανακαλύπτω»
Γ. Χαραλαμπίδης, Σ. Ρετάλης
logo

«Εξερευνώντας το κάστρο του Μυστρά…»: Μία διδακτική προσέγγιση για μαθητές Ε΄ και Στ΄ Δημοτικού
Α. Βουδούρη, Α. Μπούρας, Ε. Τριανταφύλλου, Α. Κοντοσώρου
logo

Εννοιολογική Χαρτογράφηση με τη Βοήθεια του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Α. Γ. Μπαλάσογλου
logo

«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά»
Μ. Παντελέων
logo

Πέρα από το Mύθο...Συνεργατικές ψηφιακές αφηγήσεις
Α. Παπάς, Ε. Μπούσια
logo

Project: Το χρονοταξίδι των μικροταξιδευτών της Στ΄ τάξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση
Β. Γεωργαντά
logo

Labankido©: Ένα εποπτικό εργαλείο για τη διδασκαλία του ελληνικού παραδοσιακού χορού στις πρώτες εκπαιδευτικές βαθμίδες
Α. Δανιά
logo

Hot Potatoes Suite – Microsoft Mouse Mischief: Εκπαιδευτικά λογισμικά για τη διδασκαλία των γλωσσικών μαθημάτων στο Δημοτικό Σχολείο
Μ. Ζαρκάδα, Ε.Λιγούτσικου, Μ. Ρέλλια
logo

Μουσική και συναισθήματα
Μ. Σάλτα
logo

Ενότητα: Προτάσεις διδασκαλίας και Web 2.0

Σχεδιασμός ηλεκτρονικής τάξης για την εκμάθησης ελληνικής γλώσσας, αξιοποιώντας το Μoodle
Μ.Καϊάφα-Φωτίου, Γ. Καραγιώργου, Δ. Μακροζωνάρη, Μ. Σπανού, Χ. Σούλιου
logo

Ενοποίηση των Συστημάτων Διαχείρισης Μάθησης Moodle-LAMS για την υποστήριξη των εργασιών φοιτητών
Γ. Πασχάλης
logo

Περιβάλλον Ηλεκτρονικής Μάθησης για το μάθημα Στοιχεία Μηχανών στη Δευτεροβάθμια Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση
Β. Σιάφης, Δ. Μαγγανά
logo

Εντάσσοντας τα κοινωνικά δίκτυα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Μελέτη περίπτωσης: Οι ομάδες του Facebook στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
Κ. Δραγογιάννης, Χρ. Λαλάς, Π. Παπαδοπούλου
logo

Η Αξιοποίηση των Web 2.0 Εργαλείων σε Προγράμματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Μ. Γκουντούμα, Μ. Κουκλατζίδου
logo

Ενότητα: Προτάσεις διδασκαλίας Πληροφορικής

Ο εποικοδομητισμός ως μοντέλο διδασκαλίας της Πληροφορικής
Σ. Τζελέπη, Ι. Κοτίνη
logo

Χρήση του GameMaker για τη Δημιουργία Ηλεκτρονικών Παιχνιδιών στο πλαίσιο της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας στη Β’ ΕΠΑ.Λ.
Κ. Φλώρος, Μ. Μαντουβάλου
logo

Μια πρόταση διδασκαλίας στο μάθημα ‘Εφαρμογές Λογισμικού’ με τη χρήση του App Inventor
Σ. Παπαδάκης, Β. Ορφανάκης
logo

Μια Πρόταση για τη Διδασκαλία του Aλγορίθμου Κωδικοποίησης του Huffman στο Γενικό Λύκειο
Ε. Ρόμπολα
logo

MIT Scratch: A Powerful Tool for Improving Teaching of Programming
S. Nikiforos, C. Kontomaris, K. Chorianopoulos
logo

Ενότητα: Προτάσεις διδασκαλίας με ΤΠΕ και έρευνες

Tux Paint, ένα Λογισμικό Ανάπτυξης της Δημιουργικότητας και η Χρήση του στην Προσχολική Αγωγή
Α. Γ. Μπαλάσογλου
logo

Η συμβολή ενός λογισμικού DGS στη λύση προβλήματος
Ε. Νικολουδάκης, Μ. Σπάθης
logo

Defining the individual within ICT learning settings Matters of identity, biography constructions and communities of practice
M. Evaggelinos
logo

ΤΠΕ - Φυσικές Επιστήμες & Εκπαιδευτικό σενάριο
Α. Σαββιδάκη
logo

Ο κόσμος των μαθητών: οι ΤΠΕ στη σχολική καθημερινότητα και στις προσδοκίες τους
Ε. Τσιουπλή, Ν. Μουράτογλου
logo

Ενότητα: Επιμόρφωση, Αξιολόγηση, Έρευνες

Η αξιοποίηση των μέσων ροής (streaming media) στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών
Σ. Βάθη, Ά. Κόκκαλη
logo

Αυτοαξιολόγηση της Σχολικής Μονάδας. Προτάσεις και προοπτικές
Κ. Καρλής, Θ. Αναγνωστόπουλος
logo

Στάσεις και αντι-στάσεις των δασκάλων Γενικής Αγωγής του Ν. Αττικής αναφορικά με την ενσωμάτωση και χρήση των ΤΠΕ στη διδακτική διαδικασία
Ι. Χατζηκαστένογλου
logo

Δημιουργία ψηφιακών φύλλων εργασίας για την υποστήριξη διαφοροποιημένης διδασκαλίας στην Πληροφορική
Β. Αραπογιάννης, Γ. Πασχάλης, Σ. Παπαδάκης
logo

Οι συνέπειες ως προς τον ψηφιακό γραμματισμό των μαθητών σε περιβάλλον ενός φορητού υπολογιστή ανά μαθητή
Δ. Σπανός, Α. Σοφός, Β. Οικονόμου
logo

Η Βαθμολόγηση του Μαθήματος Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον στις Γενικές Εξετάσεις 2013
Ε. Κανίδης, Ι. Σαραντόπουλος
logo

Απόψεις για την βαθμολόγηση των θεμάτων του Μαθήματος "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον" στις Πανελλαδικές Εξετάσεις 2013
Γ. Γώγουλος, Γ. Κοτσιφάκης, Α. Παπαγιάννης, Π. Χίνου
logo

Πανελλαδική έρευνα για το μάθημα ΤΠΕ στα ολοήμερα Δημοτικά σχολεία με ΕΑΕΠ
Β. Μπελεσιώτης, Ε. Κανίδης , Τ. Καράκιζα, Α. Λαδιάς, Θ. Ναλμπάντη
logo

Αποτελέσματα από τη Χρήση ΕΛ/ΛΑΚ στην Α’βάθμια και Β’βάθμια Εκπαίδευση
Ι. Σιάχος, Ά. Γεωργόπουλος, Φ. Τσάμης, Ι. Παπαναγιώτου, Ε. Νικόλτσιος
logo

Στατιστικά στοιχεία επισκέψεων για την υποστήριξη εργαστηρίων Πληροφορικής
Ι. Αποστολάκης
logo

Ενότητα: Εκπαιδευτικές δράσεις και έρευνες

Καινοτόμο Πρόγραμμα Νέων Τεχνολογιών:Οι πρόσφυγες της κλιματικής αλλαγής
Κρ. Φώλια
logo

Informatics in secondary education schools of Greece Students’ view on the course in Chios’ public schools
K. Kaltsa, D. Rorris
logo

Εφαρμογή αυτόματης κατάταξης γνώμης σε δεδομένα του Twitter
M. Μπιρμπίλη, Γ. Πασχάλης, Σ. Κωτσιαντής
logo

Teachers 4 Europe:Aξιοποίηση εργαλείων και πηγών Διαδικτύου σε καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις
Δρ Φ. Κουλοχέρη
logo

Μεθοδολογία ανάπτυξης συστήματος συλλογής δεδομένων στο πεδίο των θετικών επιστημών ως ενίσχυση της βιωματικής μάθησης
Κ. Καλοβρέκτης
logo

Ενότητα: Προτάσεις ανάπτυξης εργασιών
Σχεδιάζοντας ένα μάθημα Πληροφορικής που βασίζεται στις αρχές του Εποικοδομητισμού, της Υπολογιστικής Σκέψης και της Παιχνιδοποίησης

Ι. Κοτίνη, Σ. Τζελέπη
logo

Τρεις κουζίνες σ' ένα πιάτο Το ιστολόγιο ως εκπαιδευτικό εργαλείο για την παρουσίαση μιας συλλογικής, διαθεματικής εργασίας
Ε. Βασιλάκη, Σ. Γιασσάκη, Α. Πηγιάκη
logo

Η Ευρώπη του Μέλλοντος: Χρήση εκπαιδευτικού wiki για την ανάπτυξη έργου etwinning στο Λύκειο
Λ. Πολέμη
logo

Οι νέες Τεχνολογίες ως Όχημα Συναισθηματικής και Κοινωνικής Εκπαίδευσης στο Πλαίσιο της Ερευνητικής Εργασίας στο Λύκειο
Α. Νηστικάκη, Θ. Χατζηγιάννογλου
logo

Η Ρητορική Οργάνωση των Πολυμεσικών Εκπαιδευτικών Εφαρμογών: μια Μελέτη Περίπτωσης
Γ. Βορβυλάς
logo

Ενότητα: Διδακτικές προτάσεις Πληροφορικής και ΤΠΕ

Εκπαιδευτική προσέγγιση στη μελέτη και την υλοποίηση δικτυακού τόπου στα πλαίσια της Ειδικής Θεματικής Δραστηριότητας στο ΕΠΑΛ
Ε. Αντωνίου, Χ. Σκιαδά
logo

Usability Test for (Greek) Departments’ Web Sites
N. Antonopoulos, D. Papageorgiou, T. Mavrofides, A. Veglis
logo

Η Εποχή των Massive Open Online Courses
Δ. Κράββαρης, Γ. Ντάνης, Κ. Λ. Κερμανίδου
logo

Χρήση screencasts για την παροχή απαντήσεων (feedback) σε ασκήσεις πληροφορικής
Ν. Ζ. Ζάχαρης, Η. Μαραγκός, Γ. Μαυρομμάτης, Δ. Δεμερτζής
logo

Διαδικτυακά Περιβάλλοντα Μάθησης στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση
Α. Γκίκας
logo

Ενότητα: Περιβάλλοντα και υποστήριξη διδασκαλίας

Υπολογιστική τεχνολογία και μαθησιακή διαδικασία. Μια επικαιροποιημένη προσέγγιση
Σ. Καλοκύρη, Α. Μιτζιφίρης, Ε. Ζωγόπουλος
logo

Παράδειγμα εφαρμογής της μεθόδου IDEAL σε ένα περιβάλλον e-Learning
Ι. Πετρούλης
logo

Η χρήση Web.2.0 εργαλείων στο πλαίσιο της Διαθεματικότητας στο Δημοτικό Σχολείο. Η περίπτωση δημιουργίας ψηφιακού βιβλίου
Ε. Τζοβλά
logo

Η Εκπαιδευτική Αξιοποίηση των Παιχνιδιών Διάχυτου Υπολογισμού. Μια Εφαρμογή στην Ιστορία της Δ΄Δημοτικού Κάτω από την Ακρόπολη
Μ. Γρηγοράκη, Α. Πολίτη, Π. Τσολάκος
logo

Η διδασκαλία των ΤΠΕ στο Δημοτικό Σχολείο μέσα από πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης - Η περίπτωση του Edmodo
Μ. Βαμβακούση, Α. Ζήβελδης
logo

Οι ΤΠΕ στην Εκπαίδευση για το Περιβάλλον και την Αειφορία. Μελέτη Περίπτωσης: Δημιουργία ενός Σχολείου Μηδενικής Ενεργειακής Κατανάλωσης με τη βοήθεια του SketchUp
Ε. Κυροδήμου, Ι. Σαλλιάρης
logo

Απομακρυσμένη διαδικτυακή πλατφόρμα στην διδασκαλία των Επαγγελματικών Λυκείων: διδακτικά αποτελέσματα και συμπεράσματα
Ι. Μαλτέζος, Δ. Κοτσιφάκος, Χ. Δουληγέρης
logo

Σχεδίαση αλληλεπιδραστικών εκπαιδευτικών κοινωνικο-πολιτισμικών σεναρίων
Δρ. Αλέξανδρος Παπαδημητρίου
logo

Εφαρμογές Web 2.0 στην Ερευνητική Εργασία (Project) του Γενικού Λυκείου
Α. Θεοδόση, Στ. Οικονόμου
logo

Διδασκαλία Ανοιχτού Κώδικα στους μαθητές των Επαγγελματικών Λυκείων
Ι. Μαλτέζος, Δ. Κοτσιφάκος
logo

Ενότητα: Περιβάλλοντα και Λογισμικό στην εκπαιδευτική διαδικασία

Δημιουργία και Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού: Μαθηματικά Β’ Δημοτικού
Π. Κωτσάκη, Κ. Μπαλάσης
logo

Αξιοποίηση των ψηφιακών παιχνιδιών στη διδασκαλία των Μαθηματικών Δευτέρας και Τρίτης Δημοτικού
Ι. Πετρούλης, Φ. Παρασκευά
logo

Παρουσίαση εκπαιδευτικών εφαρμογών και του τεστ αξιολόγησης ΤΕΜΑ3 για τη διδακτική παρέμβαση στα Μαθηματικά στο νηπιαγωγείο
Στ. Παπαδάκης, Μ. Καλογιαννάκης, Ν. Ζαράνης
logo

Πρόγραμμα υπολογισμού απουσιών
Μ. Σπάθης
logo

Πρακτικές εφαρμογές δημιουργίας αντικειμένων μάθησης για την υποστήριξη του εκπαιδευτικού έργου του Ηλεκτρολόγου στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση
Κ. Σαλπασαράνης, Β. Σιάφης
logo