Έρευνα

bak

Τρέχοντα Ερευνητικά Προγράμματα του Εργαστηρίου

ΤΠΕ στην Eκπαίδευση

Στα πλαίσια του εργαστηρίου λαμβάνει χώρα και μια πρωτοβουλία δράσεων με τον τίτλο “Πληροφορική στην Εκπαίδευση” που αφορά δράσεις του Τμήματος σχετικές με την εκπαίδευση σε όλες τις βαθμίδες. Πρόκειται για τις λεγόμενες “Τεχνολογίες Επικοινωνιών και Πληροφορικής στην Εκπαίδευση.”  Στην ιστοσελίδα του ερευνητικού προγράμματος CULT υπάρχουν αναρτημένες οι σχετικές πληροφορίες για τις δράσεις του (http://cult.di.ionio.gr/)

Υπο υποβολή Ερευνητικά Προγράμματα του Εργαστηρίου

Υπο κρίση βρίσκονται τα εξής ερευνητικά και αναπτυξιακά έργα, που έχουν υποβληθεί από το εργαστήριο:

PromO(nto)tion: Η διαφήμιση αποτελεί σήμερα έναν από τους χώρους που χαρακτηρίζονται από την μεγαλύτερη διακίνηση χρημάτων. Με το παρόν ερευνητικό έργο προτείνεται η δημιουργία ενός σημασιολογικού θησαυρού (εξελιγμένου λεξικού εννοιών) που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από διαφημιστές σαν βοηθητικό εργαλείο για τον σχεδιασμό καινοτόμων και πετυχημένων διαφημίσεων, που θα λαμβάνει υπόψη του προηγούμενα σποτ αντίστοιχων προϊόντων, καθώς και την αξιολόγησή τους από καταναλωτές.
Για την υλοποίηση του εργαλείου θα χρησιμοποιηθούν οι νέες τεχνολογίες, και συγκεκριμένα θα σχεδιαστεί ένα εύχρηστο, διασκεδαστικό βιντεοπαιχνίδι, μέσα από το οποίο θα κληθούν απλοί παίχτες έμμεσα (παίζοντας) να απαντούν σε ερωτήσεις πάνω σε διαφημιστικά βίντεο που είναι διαθέσιμα στο διαδίκτυο. Ο παίχτης, συναγωνιζόμενος άλλους παίχτες και τον χρόνο, θα παραθέτει μέσα από τις απαντήσεις του ένα σύνολο από όρους που θα χαρακτηρίζουν (επισημειώνουν σημασιολογικά) την κάθε διαφήμιση που του προβάλλεται, καθώς και την υποκειμενική του γνώμη σχετικά με αυτή.
Με την βοήθεια ενός προγράμματος ανάπτυξης οντολογιών οι όροι αυτοί θα οργανωθούν σε μια ιεραρχική δομή και θα τους αποδοθούν σημασιολογικά χαρακτηριστικά, σχηματίζοντας ένα θησαυρό που θα τους συσχετίζει σημασιολογικά μεταξύ τους και θα περιέχει και στατιστικά στοιχεία (π.χ. συχνότητα χρήσης όρου, ποσοστά θετικής/αρνητικής αξιολόγησης του βίντεο κλπ). Μια εύχρηστη διεπαφή θα δίνει δυνατότητα πρόσβασης στους διαφημιστές στον θησαυρό οποιαδήποτε στιγμή, από οπουδήποτε.

Εξοπλισμός του Εργαστηρίου

Open hardware equipment

  • Arduino platform
  • Multi-touch table

Computers

  • Multi-media workstations
  • Mac Minis for field studies

Other platforms

  • Tablets, smart phones, Kinect, XBoX

Μέλη του Εργαστηρίου

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ

Φοίβος Μυλωνάς, Επίκουρος Καθηγητής (υπό διορισμό)

  • Διαχείριση και Αναπαράσταση Γνώσης

Κωνσταντίνος Χωριανόπουλος, Λέκτορας

  • Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή
  • ΤΠΕ στην Εκπαίδευση
  • Ψηφιακά Μέσα

Κάτια Λήδα Κερμανίδου, Λέκτορας

  • Επεξεργασία Φυσικής Γλώσσας
  • Μηχανική Μάθηση στις Ανθρωπιστικές-Κοινωνικές Επιστήμες
  • Εξόρυξη Δεδομένων

Μιχάλης Στεφανιδάκης, Λέκτορας

  • Πλατφόρμες Εφαρμογών στον Σημασιολογικό Ιστό
  • Εφαρμογές Ubiquitous Computing

Κωνσταντίνος Αναγνώστου, Διδάσκων ΠΔ 407

  • Τεχνολογίες Ψυχαγωγικού Λογισμικού
  • Εικονικοί Κόσμοι

ΥΠΟΨΗΦΙΟΙ ΔΙΔΑΚΤΟΡΕΣ

  • Ιωάννης Λευθεριώτης, «Τεχνολογία Λογισμικού για Συνεργατικές Διεπαφής Πολυαφής»
  • Δημήτρης Ρίγγας, «Από τον υπολογιστή του 21ου αιώνα του Weiser στη διάχυση του πανταχού υπολογίζειν στις σύγχρονες πόλεις»
  • Βασίλειος Λαπατάς, «Μελέτη και Ανάπτυξη Τεχνολογιών Ολοκλήρωσης Δεδομένων για τη Δημιουργία Εφαρμογών Web 3.0»

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟΙ ΦΟΙΤΗΤΕΣ

  • Κωνσταντίνος Χατζηθεοδώρου, «Σύγκριση τεχνικών αξιολόγησης Μηχανικής Μετάφρασης βάσει παράλληλων σωμάτων κειμένων για το ζεύγος γλωσσών Ελληνικά-Ιταλικά»
  • Μαρία Κουτίνα, «Τεχνικές Μηχανικής Μάθησης στη Πρόβλεψη της Απόδοσης Φοιτητών»
  • Δανάη Γεωργαρά, «Εξόρυξη Βιολογικών Πληροφοριών από Πρωτεΐνες με Χρήση Μεθόδων Μηχανικής Μάθησης»
  • Αστέριος Κομερτζόγλου, «Εφαρμογή Ανοιχτού Κώδικα για τη Σημασιολογική Οργάνωση και υποβοήθηση των Λειτουργιών Αναζήτησης και Περιήγησης στον Παγκόσμιο Ιστό»

Μαθήματα του Εργαστηρίου

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΑ

Α Εξάμηνο

Εισαγωγή στην Κοινωνία της Πληροφορίας

Γ Εξάμηνο

Επικοινωνία Ανθρώπου-Υπολογιστή

Δ Εξάμηνο

Κοινωνικά και Συνεργατικά Συστήματα

Ε Εξάμηνο

Πολυμέσα
Ψηφιακή Επεξεργασία Εικόνας
Γραφικά με Υπολογιστές

ΣΤ Εξάμηνο

Τεχνητή Νοημοσύνη
Πολιτισμική Πληροφορική
Ανάκτηση Πληροφορίας
Μεταγλωττιστές

Ζ Εξάμηνο

Γλωσσική Τεχνολογία
Τεχνολογίες Ψυχαγωγικού Λογισμικού
Λογικός Προγραμματισμός

Η Εξάμηνο

Εικονική Πραγματικότητα
Απανταχού Υπολογίζειν
Επεξεργασία Ομιλίας και Ήχου

ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΑ

Σχεδίαση Διάδρασης Ανθρώπου – Υπολογιστή
Επεξεργασία και Απεικόνιση Δεδομένων
Προχωρημένα Θέματα Γλωσσικής Τεχνολογίας
Κοινωνικά Συνεργατικά Συστήματα
Ψυχαγωγικό Λογισμικό
Εφαρμοσμένη Τεχνητή Νοημοσύνη
Εικονικοί Κόσμοι

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΕΣ

Microsoft Research, Redmond, USA
Yahoo! Research, Berkley, USA
NTNU, Trondheim, Norway
CWI, Amsterdam, the Netherlands

ΒΡΑΒΕΥΣΕΙΣ

“CLIO – Collective City Memory”, Βραβευθείσα πρόταση στον διεθνή διαγωνισμό «1st International Open Ubiquitous City Challenge (“UBI Challenge”)», με πρόσκληση υλοποίησης στο Oulu, Finland το καλοκαίρι 2011.
Website: http://clio.ubioulu.fi

Log In

Create an account